Sophistication and political culture in college students, an analysis from their communicative habits

Authors

DOI:

https://doi.org/10.29105/rcp4-2

Keywords:

political culture, college students, communicative habits, media consumption, political participation

Abstract

In this article we distinguish how the communicative and media consumption habits of college students are related with their political participation. For this study we designed focus groups with students from the Autonomous University of Nuevo León, before and after the election of 2018. In the results we observe that family conversation leaves an important mark in the construction of the political culture of the students. It is concluded that the involvement of such students with the political life of the country is mainly aimed at voting.

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Miguel Sánchez Maldonado, Universidad Autónoma de Coahuila

Doctor en Estudios Humanísticos por el Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores. Profesor Investigador en Facultad de Ciencias de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Coahuila.

Felipe Marañón, Universidad Autónoma de Nuevo León

Doctor en Filosofía con Acentuación en Ciencias Políticas y Administración Pública por la Universidad Autónoma de Nuevo León. Profesor Investigador en Facultad de Ciencias Políticas y Relaciones Internacionales de la Universidad Autónoma de Nuevo León.

Brenda A. Muñoz, Universidad Autónoma de Coahuila

Doctora en Ciencias Sociales: Estudios de Comunicación por la Universiteit Antwerpen; Doctora en Estudios Humanísticos por el Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores. Profesora Investigadora en Facultad de Ciencias de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Coahuila.

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Published

2022-10-26

How to Cite

Sánchez Maldonado, M., Marañón, F., & Muñoz, B. A. (2022). Sophistication and political culture in college students, an analysis from their communicative habits. Revista De Comunicación Política, 4(1), 1–19. https://doi.org/10.29105/rcp4-2